حضور شرکت نگین سبزبرنا  در سیزدهمین اجلاس اقتصادی ایران – قرقیزستان به همراه وزیر جهادکشاورزی در راس هیأتی متشکل از تجار، به منظوتوسعه بازار صادراتی محصولات خود از جمله مادری و پرورشی گندم ،جو و تریتیکاله با مقامات و فعالین اقتصادی کشور قرقیزستان رایزنی نموده است و توسط شرکت نگین سبز برنا بذر از ایران به قرقیزستان صادر خواهد شد

در برنامه این اچلاس  محمدعلی نیکبخت پس از ورود به بیشکک قرقیزستان با وزیر اقتصاد این کشور دیدار کرد. وی در گفتگو با دانیار امان گلدیف با تاکید بر اعتقاد عمیق دو کشور به توسعه روابط در زمینه‌های تجاری و اقتصادی گفت: فرصت‌های مناسبی برای همکاری مشترک وجود دارد و باید شرایط موجود که چندان هم رضایت‌بخش نیست به سمت گسترش مناسبات و همکاری براساس منافع ملی دو کشور پیش رود.

وزیر جهادکشاورزی کشورمان همچنین افزود: امروز آمادگی داریم زمینه حضور سرمایه‌گذاران قرقیزستان و تجار این کشور را برای فعالیت در ایران فراهم کنیم و البته ایران راه‌گذر امن برای انتقال کالاها و تولیدات قرقیزستان از طریق آب‌های آزاد به سایر کشورها است.

نیکبخت با اشاره به توانمندی‌های ایران علی‌رغم تحریم‌های همه‌جانبه، گفت: صنعت خودرو، تولیدات صنعتی، لوازم خانگی، محصولات دانش‌بنیان و.. از جمله مواردی است که در آن به خودکفایی دست یافته‌ایم.

تسهیل در فعالیت تجار و بازرگانان، استفاده از پول ملی دو کشور در تبادلات اقتصادی و توسعه همکاری در زمینه دامپروری از مواردی بود که وزیر جهادکشاورزی در دیدار با وزیر اقتصاد قرقیزستان به آن پرداخت.

ایجاد کمیسیون مشترک؛ تقویت روابط دوجانبه

دانیار امان گلدیف وزیر اقتصاد قرقیزستان هم در این دیدار با ابراز رضایت از تمایل کشورمان برای توسعه روابط تجاری و اقتصادی با قرقیزستان گفت: ایجاد کمیسیون مشترک، فرصت مناسبی برای تقویت روابط دوجانبه است و در زمینه تجاری و اقتصادی نتایج خوبی برای هر دو کشور به همراه خواهد داشت.

گلدیف در دیدار با نیکبخت، تحقق گسترش بیش از پیش روابط دوجانبه را با توجه به تاکید مقامات عالی دو کشور در ملاقات‌های قبلی، خواستار شد.

وی در این دیدار اطمینان داد که برای تسهیل امور بازرگانی و سرمایه‌گذاران ایرانی همه توان را به کار گیرد، گلدیف هموارسازی زمینه فعالیت فعالان اقتصادی ایران در شیلات را از این دست اقدامات برشمرد.

نوشته‌های مشابه